Poskytování informací, příjem podání
Žádosti o informace
Příjem žádostí a dalších podání
Opravné prostředky
Sazebník úhrad za poskytování informací
Formuláře
Žádosti o informace
-
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí 8:00 - 11:30 12:00 - 17:00
středa 8:00 - 11:30 12:00 - 17:00
- Telefonické podání: pevná linka - 581 746 253
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu starosta@obeckokory.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Kokory, Kokory 57, 751 05 Kokory, případně faxem na 581 746 114
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
Po - 7:00 - 12:00, 16:30 - 18:00
St - 7:00 - 12:00, 16:30 - 18:00
Telefonické podání: pevná linka - 581 746 253
Poštou na adresu Obecní úřad Kokory, Kokory 57, 751 05 Kokory
Elektronicky na e-mail: starosta@obeckokory.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: mambdkt
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
- obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Položka |
Sazba
|
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) |
100,00 Kč
|
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) |
2,00 Kč
|
ostatní náklady |
dle skutečně vynaložených nákladů
|
Žádosti o informace dle zák. 106/1999 Sb.:
Žádost č.1
Odpověď k žádosti č.1.pdf
Žádost č.2.pdf
Odpověď k žádosti č. 2.pdf
Žádost číslo 3.pdf
Odpověď k žádosti č. 3.pdf
Žádost číslo 4.pdf
Odpověď číslo 1 k žádosti číslo 4.pdf
Odpověď číslo 2 k žádosti č. 4.pdf
Žádost číslo 5.pdf
Odpověď číslo 1 k žádosti číslo 5.pdf
Odpověď číslo 2 k žádosti č. 5.pdf
Odpověď číslo 3 k žádosti číslo 5.pdf
Žádost číslo 6.pdf
Odpověď k žádosti č. 6.pdf
Výroční zprávy dle zákona č. 106/1999 Sb.:
Příspěvková organizace Základní škola a Mateřská škola Kokory - výroční zprávy:
Matrika
Do matričního obvodu Obecního úřadu Kokory spadají tyto obce :
- Kokory
- Lhotka
- Čelechovice
- Nelešovice
Matriční úřad poskytuje veškeré služby matričních úřadů :
- Provádí zápisy do knihy manželství
- Provádí zápisy o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
- Přijímá doklady k uzavření manželství
- Přijímá nalezené občanské průkazy a další potvrzení, občanské průkazy zemřelého
- Přijímá oznámení o narození dítěte a provádí zápis do knihy narození ( v případě narození dítěte v matričním obvodu)
- Přijímá oznámení o užívání české podoby cizojazyčného jména
- Přijímá oznámení o úmrtí a provádí zápis do knihy úmrtí
- Přijímá oznámení o znovu přijetí předchozího příjmení po rozvodu
- Přijímá prohlášení o užívání dvou jmen
- Přijímá prohlášení o užívání pouze jednoho příjmení
- Přijímá prohlášení o volbě druhého jména
- Přijímá protokoly o uzavření církevního sňatku
- Přijímá souhlasné prohlášení osvojitelů o zvolení jména pro osvojence
- Přijímá žádosti o nahlédnutí do matriční knihy, vystavení matričního dokladu a vydává výpisy z matrik (rodné, oddací, umrtí listy)
- Přijímá žádosti o provedení zápisu příjmení ženy do matriční knihy
- Přijímá žádosti o uzavření manželství, zajišťuje svatební obřad
- Přijímá žádosti o vydání matričních dokladů (rodného, oddacího, úmrtního listu)
- Přijímá žádosti o vydání osvědčení o splnění požadavků zákona o rodině pro uzavření církevního sňatku
- Přijímá žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině
- Přijímá žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů
- Přijímá žádosti o vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
- Přijímá žádosti o výdej údajů z evidence obyvatel
- Přijímá žádosti o zápis do zvláštní matriky
- Přijímá žádosti o zápis narození, uzavření manželství, úmrtí státních občanů ČR do zvláštní matriky v Brně
- Přijímá žádosti o zápis příjmení v matriční knize v mužském tvaru
- Přijímá žádosti o změnu jména nebo příjmení
- Přijímá žádosti o změnu příjmení za trvání manželství
- V daných případech zadržuje občanský průkaz
- Vede sbírku listin a matriční knihy narození, uzavření manželství a úmrtí
- Vydává oddací listy
- Vydává osvědčení pro uzavření církevního sňatku
- Vydává potvrzení o občanském průkazu
- Vydává potvrzení o skutečnostech zapsaných v matriční knize
- Vydává rodné listy
- Vydává údaje z evidence obyvatel
- Vydává úmrtní listy
- Vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině
Úřední hodiny matriky jsou totožné s úředními hodinami Obecního úřadu Kokory.
Telefonní spojení : 581 746 253, mob. 775 551310
Stížnosti
Formuláře